Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

 
Reply to this topicStart new topic
Przykładowe pytania do „biegłych ” z RODK – po badaniach
jaracz
post 25.10.2009, 09:48
Post #1


Świeżak
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 129
Pomógł: 7
Dołączył: 2.07.07
Skąd: małopolskie
Użytkownik nr: 403



(Sprawa dotyczy rodzeństwa: starszy syn D i młodsza córka E. oraz żony B)

Po tym jak uznasz że opinia sporządzona w RODK została wykonana mało rzetelnie i mało wnikliwie.
Wnosisz o przesłuchanie biegłych celem przeprowadzenia ustnej opinii uzupełniającej, ponieważ masz do biegłych szereg pytań.
(przed wnioskiem o powtórne przeprowadzenie badań psychologicznych)
Ponieważ w badaniach:



- Nie odpowiedziano na podstawowe pytanie o przyczyny takich poglądów u dzieci a jedynie te poglądy zacytowano, nie pogłębiono i nie skomentowano ich.
- Nie zajrzano do dokumentów , nie notowano tego co mówisz, poprzekręcano oczywiste fakty.
- Nie przeprowadzono badań wpływu jednego rodzica i atmosfery w jego domu na zachowanie dziecka względem drugiego rodzica. Nie podjęto próby ustalenia czy dziecko nie jest nastawiane szczególnie przeciw ojcu przez rodzinę B. Dzieci przebywają wszak cały czas w rodzinie B i ja nie mam, od wielu lat, żadnego wpływu wychowawczego na nie i jestem bezsilny wobec działań rodziny matki.
- Została też pominięta badaniem hierarchia zależności w podejmowaniu decyzji w rodzinie B (co było zrobione częściowo w poprzedniej opinii)
- Na podstawie tej opinii inne sądy wyciągają błędne wnioski.


Przykładowe pytania do biegłych w sądzie.

Czy Panie badały dzieci pod kątem nastawiania ich szczególnie przeciwko ojcu w rodzinie B ?
(Czy w związku z tym pominięto istotną i decydującą rzecz od której zależeć będzie mój kontakt z dziećmi?)
Czy jeżeli dziecko odizoluje się od innych ludzi i reszty rodziny to łatwo można je wychować tak jak się chce tzn. nauczyć co jest dobre a co złe według własnego widzimisię (przykładowo kłamać , kraść, nienawidzić pewnych osób), chociażby to czego się nauczy i czego się nie nauczy wpłynie źle na jego rozwój społeczny i psychiczny ?
Czy w opinii wzięto pod uwagę fakt że dzieci przebywają cały czas w rodzinie matki są pod jej wpływem a ja nie mam, od wielu lat, żadnego wpływu na ich wychowanie?
(jakie są tego konsekwencje w postępowaniu dzieci?)
Czy istnieje związek między 3-letnim uniemożliwianiem i utrudnianiem dzieciom kontaktów z ojcem a wychowywaniem dzieci w duchu nienawiści i niechęci do ojca?
Czy izolowanie dziecka od jednego rodzica jest formą przemocy?
Czy w Pani opinii gdybym do dzieci nie przyjeżdżał, bo jest konflikt między mną a rodziną matki, to byłoby to pozytywne czy negatywne dla rozwoju dzieci?

Dlaczego panie nie oglądały załączonych do akt filmów? (ile?)
Czy filmy te mają walor dowodu wyjaśniającego motywy działania dzieci?
-> nagrywałem bowiem dzieci, które nie chodziły do psychologa z powodu sprzeciwu matki, aby przytaczając wypowiedzi dzieci móc to potwierdzić filmem i na bieżąco relacjonować ich zmiany w zachowaniu.

Odnośnie D :
Czy ojciec powinni mieć kontakt z dzieckiem, szczególnie w okresie dojrzewania?
Czy zorientowały się Panie czy syn ma jakiś pozytywny wzorzec męski w domu (czy wzorcem jest tylko agresywny dziadek, wujkowie alkoholicy i recydywiści zaproszani np. na I komunię córki gdy ja zaproszony nie byłem )? Ponadto teściowie już raz starali się o opiekę nad dziećmi swojego syna (K.B -brata pozwanej) alkoholika i multirecydywistę, pozbawionego władzy rodzicielskiej. Jednakże wówczas sąd im tej opieki nie przyznał a wnuk trafił do ?poprawczaka?. Dlaczego więc teraz moje dzieci mają się wychowywać w tej rodzinie?

Cyt. - Tekst opinii + Pyt. - Pytania /refleksje
Cyt.
D. uważa, że ojciec nie liczy się z nimi (tj. nim i siostrą) ) i ich uczuciami
E żywo związana jest z bratem, podobnie jak on wykazuje niechęć co do kontaktów z tatą.
(wnioski) Postrzega ojca przez pryzmat brata i jego stosunku do taty. Przyjmuje negatywne emocje brata za swoje własne Czy D ma wpływ na siostrę i jaki w kwestii moich kontaktów z córką.
Pyt
Czy Panie pytały się D dlaczego pełni on rolę zapory w moich kontaktach z córką, z którą mam b.mało wyznaczonych sądownie kontaktów?


Cyt.
Badany (D 15.02.2006) ujawnia symptomy sytuacyjnych zaburzeń adaptacyjnych, co uwarunkowane jest
destabilizacją systemu rodzinnego, rozłąką z ojcem, niepewnością co do przyszłości.
Przeżywa silny niepokój, ma zaburzone poczucie bezpieczeństwa, ale tłumi swe pragnienia i potrzeby emocjonalne (w tym chęci kontaktu z ojcem) z lęku przed eskalacją konfliktu pomiędzy rodzicami. Obecnie osoba (ojca) jest w percepcji chłopca zmarginalizowana, a dominującą pozycję w rodzinie zajmuje matka, której decyzjom chłopiec podporządkowuje się, unikając otwartej ekspresji potrzeb. D chciałby wyjeżdżać z nim do Krakowa, lecz uzależnia to od zgody matki.

(Badania obecne):
(ojciec) Nie przyjmuje do wiadomości, że niechęć małoletnich co do kontaktów z nim jest ich własną decyzją.
Małoletnia E ze względu na wiek nie odróżnia jeszcze własnych emocji względem ojca, od tych demonstrowanych przez starszego brata i przyjmuje jego sądy za swoje własne. Dlaczego panie nie podjęły próby zorientowania się w jakim stopniu ta deklarowana niechęć dzieci do mnie jest ich własnym doświadczeniem a w jakim wpływem matki i rodziny gdzie mieszkają? Albowiem to jak mnie ocenia rodzina B zaważa na moim kontakcie z dziećmi.

Pyt
[Z jakim prawdopodobieństwem (w jaki stopniu )?niechęć małoletnich co do kontaktów z ojcem jest ich własną decyzją??]


Kiedy się to zmieni?



Cyt.
Natomiast na niekorzyść ojca zdecydowanie przemawia forma i sposób realizacji przez niego spotkań z dziećmi
Pyt
Co jest niedobrego w moim sposobie kontaktowania się z dziećmi?
Chodzi o filmowanie?
Z którym filmowaniem należy wiązać tę uwagę, z filmowaniem w czasie spaceru czy w szkole?
(filmuję spacery od 2005r, również spacery z kuratorem, zabawy w ferie i do 2007r dzieciom to nie przeszkadzało)
Czy filmowanie w czasie spaceru jest złe i dlaczego?
Czy Panie wiedzą kiedy pojawiło się filmowanie w szkole?
(gdy w 2007r D. przestał wychodzić na spacery)

Dlaczego syn od 2008r nie wychodzi na spotkania gdy nie filmuję?
Proszę opisać ten mechanizm
Czy jeżeli rodzic nagrywa czasem dziecko w trakcie spotkania to dziecko jest w stanie, jedynie z tego powodu, podjąć samodzielną decyzję o niekontaktowaniu się z ojcem przez lata (obecnie już przez 1.5 roku)

W sprawozdaniach kuratora najczęściej powtarza się że D ma żal, że jestem z inną kobietą. Ten żal nie przeszkadzał mu dawniej (opinie RODK, raporty kuratora do 2006r) w kontaktach i wyjazdach do mnie. Jednak D nie chodzi do psychologa , bo matka nie widzi takiej potrzeby (wg matki dziecko jest szczęśliwe) . Czy matka pozwalając mu trwać w tym destrukcyjnym dla niego poglądzie, nie udzielając mu pomocy psychologicznej, o co ja ciągle występuję, wyrządza mu krzywdę?



Odnośnie E :
Czy ważny jest kontakt córki z ojcem? [czy nieobecność ojca w życiu dziecka jest rodzajem dziecięcego samobójstwa?]

Cyt.
(badania obecne)
W obecności ojca (E ) była bardzo napięta, odwróciła się do niego tyłem.
[(badania 15.02.2006)
w obecności matki zanikała u dziecka spontaniczność w zachowaniu
wobec ojca. E np. nie przyjęła od ojca batonika bez zezwolenia matki.]
Pyt
Czy tej obserwacji dokonano gdy byliśmy wszyscy razem? (gdzie?)
Czy to jest ważne dla badań że tak zachowało się dziecko przy matce, która za złe zachowanie może dziecko ukarać?



Czy badania dzieci odbywały się w obecności matki? (dlaczego?)
(Gdyby tak to takie badanie to poważny błąd metodologiczny?
Czy sama świadomość obecności rodzica ma wpływ na zachowanie dziecka? (podobnie jest u dziecka w domu)

Cyt.
W opinii matki (E ) jest dziewczynką skrytą, nie lubi być w centrum zainteresowania. Jest spokojna, posłuszna,
(Z badań)
Jest dziewczynką o wesołym usposobieniu, spontaniczną i bezpośrednią. Reaguje silnie emocjonalnie. Dlaczego matka twierdzi że ?E jest dziewczynką skrytą, nie lubi być w centrum zainteresowania (nie lubi dostawać ode mnie prezentów na przerwach w szkole). Jest spokojna, posłuszna?
A Panie twierdzą że ?Jest dziewczynką o wesołym usposobieniu, spontaniczną i bezpośrednią. Reaguje silnie emocjonalnie.? ?
Pyt
Skąd ta sprzeczność spostrzeżeń wynika?
Czy to oznacza że córka przy matce zachowuje się nieautentycznie ukrywając swoje prawdziwe uczucia?

Cyt.
(E )Mówi, że nie chce się spotykać z tatą, bo nie chce żeby ? mówił głupstwa
Pyt
Czy Panie mogą wyjaśnić to niedomówienie tj. o jakie głupstwa chodzi?
Czy Panie sprawdziły czy takie określenie u córki jest prostym powtarzaniem tego co o mnie mówi się w domu matki tj. że ja zawsze wygaduję i robię głupoty, albo złe rzeczy?
Czy panie wiedzą że córka bawiąc się ze mną w RODK powiedziała że jestem szatanem i że ma medalik, który ją ma przede mną bronić, a syn to potwierdził?
(posiadam nagranie audio tego spotkania)]
Czy 8 letnie dziecko potrafi świadomie operować takimi pojęciami abstrakcyjnymi jak szatan?
Czy jest to dowód na destrukcyjny wpływ rodziny matki na psychikę i świadomość dzieci?


Cyt.
Uważamy, że małoletnia powinna spędzać z ojcem 1 i 3 sobotę miesiąca, w godz. od 9.00 do 19.00
Pyt
Dlaczego nie możliwy jest żaden nocleg dziecka u mnie? Dlaczego spotkania nie mogą być od piątku przez cały weekend? (pretekst pedofilia?) Tym bardziej że :
-pod byle pretekstem dziecko może zostać zatrzymane w domu (np. z powodu przeziębienia co wielokrotnie miało miejsce a ostatnio 13.06.2008r, tak że realizowanych zostało 13% czasu moich spotkań z córką),
-nie ma możliwości wówczas domagania się pójścia z dzieckiem do lekarza aby potwierdzić chorobę dziecka
-nie będę w stanie spotkać się z dzieckiem nawet w szkole jeśli matka nie będzie puszczać dziecka na spotkanie
- w soboty realizowana jest ? wszystkich połączeń autobusowych z Limanową

Jeżeli E chciałaby zostać u mnie na noc to jakie widzą Panie przeciwwskazania z psychologicznego punktu widzenia?

Na jakiej podstawie jest ta opinia jeżeli w badaniach RODK z 21.06.2004 napisano: Małoletnia chętnie przebywała z ojcem, wchodziła mu na kolana, słuchała jak czytał jej książkę. Nie okazywała żadnego lęku przed kontaktem z nim.
Ojciec wykazywał duże zainteresowanie córką, usiłował namówić ją do malowania, wymyślał nowe zabawy.
A w badaniach RODK z 15.02.2006: Dziewczynka dążyła też do bliskości z matką, ale w jej obecności zanikała u dziecka spontaniczność w zachowaniu wobec ojca. E np. nie przyjęła od niego batonika bez zezwolenia matki
Kogo więc bardziej obawia się dziecko?

Cyt.
Rodzice od lat pozostają w konflikcie, co ma negatywny wpływ na dzieci i ich kontakty z ojcem.
(wnioski) D i E winni mieć kontakty z ojcem, jednakże w atmosferze przyjaznej dla małoletnich i za ich zgodą.
Pyt
Kiedy ta zgoda nastąpi jeżeli
rodzina B złośliwie mnie oskarża i ogranicza, pod byle pretekstem, moje kontakty z dziećmi np.: bo ugoda w wakacje nie obowiązuje, lub dzieci są bezustannie na coś chore itp. oraz stara się maksymalnie zniechęcić dzieci do mnie i uczynić moje ewentualne z nimi spotkania maksymalnie nieatrakcyjne nie zezwalając im na wzięcie zabawek na spotkanie i na spotykanie się w takich miejscach jak Park Wodny czy centrum rozrywki Plaza ?
Czy wtedy (w późnej starości) będę jeszcze im potrzebny w ich wychowaniu?

Czy w takiej sytuacji w jakiej są dzieci (szczególnie D , który jest w okresie dojrzewania) gdy matka pomawia mnie o szkodzenie psychice dzieci - w tym o pedofilię i przemoc a ja uważam że dzieci są manipulowane przez matkę, wskazany byłby stały nadzór psychologa nad dziećmi, aby dzieciom ułatwić przejście przez trudną sytuację rodzinną?
Jak Panie oceniają postępowanie żony, która najpierw odmawiała mi zgody na skierowanie dzieci do psychologa. A gdy w końcu po 3 latach udało mi się skierować dzieci do psychologa szkolnego, zachowywała się biernie, nie motywowała syna do kontaktu z psychologiem a córkę po ok. 9 spotkaniach wycofała z wizyt?

Cyt.
Matka przyjmuje postawę bierną i nie ujawnia jawnej niechęci do ojca dzieci, jednakże nie robi nic, aby relacje ojca z dziećmi (a zwłaszcza z córką) poprawiły się.

W badaniach RODK z 15.02.2006: Dziewczynka dążyła też do bliskości z matką, ale w jej obecności zanikała u dziecka spontaniczność w zachowaniu wobec ojca. E np. nie przyjęła od niego batonika bez zezwolenia matki.
Pyt
Czy mogą panie wyjaśnić skąd się bierze u dziecka ten zanik spontaniczności w zachowaniu wobec ojca w obecności matki?

Mam poczucie że ta apedagogiczna bierność matki w sprawie poprawy relacji ojca z dziećmi to skutek poddania się woli teściów i wszechogarniającej, wyuczonej bierności i uległości wobec nich. Czy to jest prawda?


Czy te badania ustaliły więc wpływ jednego rodzica i atmosfery w jego domu na niechęć dziecka do kontaktu z drugim rodzicem?

Ten post został edytowany przez jaracz: 25.10.2009, 09:55
Go to the top of the page
 
+
Następujący 1 użytkownicy podziękowali dla jaracz za ten przydatny post:
Macocha
toma
post 1.12.2009, 15:04
Post #2


Świeżak
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 52
Pomógł: 0
Dołączył: 20.07.09
Użytkownik nr: 12,387



Podłączę się pod temat.
mamy mieć badania w rodk
jeżeli mam uzasadnione podejrzenie, że dziecko jest manipulowane przez matkę i źle nastawiane do moich znajomych , rodziny, utrudnia mi kontakt telefoniczny np. wielokrotnie dziecko mówiło mi że mama nie pozwala mu dłuzej z tatą rozmawiać itp... to i wiele innych bardziej drastycznych kwestii o których mówi mi dziecko to czy mam to zgłosić w trakcie badania czy mam do RODK napisać pismo i opisać wszystki moje wątpliwości odnośnie wywierania negatywnego wpływu i manipualcji matki na dziecko ???
Go to the top of the page
 
+
tylkotata
post 1.12.2009, 22:14
Post #3


Weteran
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,563
Pomógł: 10
Dołączył: 19.07.07
Użytkownik nr: 475



Matka moich dzieci również nastawiała synka przeciwko mnie, nie wiem jak jest to u was czyli jak daleko posunięta jest manipulacja psychiką dziecka, jednakże w moim przypadku to zadziałało wręcz na niekorzyść matki, przez cały czas zniechęcania dziecka przez matkę syn coraz bardziej się od niej odsuwał, a opinia w R.O.D.K. stawiała mnie w dobrym świetle i ta przeprowadzona po ponad roku od czasu rozstania jak i ta przeprowadzona po dwóch latach.
Go to the top of the page
 
+
toma
post 3.12.2009, 11:14
Post #4


Świeżak
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 52
Pomógł: 0
Dołączył: 20.07.09
Użytkownik nr: 12,387



jak wygłada takie badnie w rodk?
DZIECKO jest też badane samo bez rodziców czy tylkoz rodzicami ??
Nadal zastanawiam się czy moje podejrzenia odnośnie manipulowania i kłamania przed badaniem ( pismem) czy w trakcie badania ?
Go to the top of the page
 
+
Maciek26a
post 3.12.2009, 11:47
Post #5


Otrzaskany
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 287
Pomógł: 8
Dołączył: 21.06.08
Skąd: Szczecin
Użytkownik nr: 2,263



Badane jest dziecko i rodzice ... Ty z dzieckiem i mama dziecka( jakie sa relacje z dzieckiem , jak sie zachowujesz, jak sie bawisz ... jaki ma dziecko do ciebie stosunek emocjonalny) potem jestes badany sam ( ale calosc w ciagu jednej wizyty - okolo 3 h tyle u mnie to trwalo )
Go to the top of the page
 
+
toma
post 3.12.2009, 12:11
Post #6


Świeżak
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 52
Pomógł: 0
Dołączył: 20.07.09
Użytkownik nr: 12,387



czy badają stosunek dziecka do mnie jak jestem sam w pomieszeczniu z dzieckiem czy wtedy też jest matka ?
Go to the top of the page
 
+
Maciek26a
post 3.12.2009, 12:13
Post #7


Otrzaskany
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 287
Pomógł: 8
Dołączył: 21.06.08
Skąd: Szczecin
Użytkownik nr: 2,263



nie ...

jestes sam z dzieckiem ...

potem rozmawia z toba sam psycholog i pedagog ...
Go to the top of the page
 
+
toma
post 3.12.2009, 22:14
Post #8


Świeżak
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 52
Pomógł: 0
Dołączył: 20.07.09
Użytkownik nr: 12,387



dzieki za info
Go to the top of the page
 
+

Fast ReplyReply to this topicStart new topic
1 użytkownik(ów) przegląda ten temat (1 gości i 0 anonimowych użytkowników)
0 Użytkownicy:

 

Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 1.08.2014 - 10:47